Nem tudod hol áll a fejed? A telefonodban sorakoznak az emlékeztetők és a naptárad is tele van határidőkkel, átláthatatlan jegyzetekkel? Teljesen természetes, ha egy nagy káoszként éled meg a kezdeti lépéseket! Az alábbiakban összegyűjtöttük neked a top 10 teendőt, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy gyorsan, és hatékonyan végére érj a vállalkozásod elindításának.
1. Ügyfélkapu regisztráció
Az adóbevallások és adatszolgáltatások elektronikus úton történő beküldéséhez ügyfélkapus regisztrációra van szükség. Ezt az állami adóhatóság ügyfélszolgálatán, vagy okmányirodában igényelheted. A regisztrációhoz szükség van az ügyvezető személyes megjelenésére, személyi azonosító okmányára, email címére. Az egész folyamat néhány perc alatt lezajlik, és neked semmi más dolgod nincs, mit jól megjegyezni a jelszót és az azonosítót a későbbiekre nézve.
2. Nyilvántartásba vétel a kereskedelmi és iparkamaránál
A cégbejegyzéstől számított 5 napon belül a székhely szerint területileg illetékes kereskedelmi és iparkamaránál kezdeményezd a nyilvántartásba vételt. Fontos tudnivaló a számodra, hogy a kamarai közfeladatok ellátásához évente 5 000 Ft kamarai hozzájárulást kell fizetni.
3. Pénzforgalmi bankszámla nyitása
Ebben igazán semmi bonyodalom nincs, a lényeg, hogy cégbejegyzéstől számított 8 napon belül pénzforgalmi bankszámlát kell nyitni valamely pénzintézeti banknál. A cég alapításakor rendelkezésre bocsátott jegyzett tőke összegét erre a bankszámla számra fizesd be!
4. Ügyfélkapu hozzáférést biztosítani a könyvelőnek
Ismét a bűvös 8 napot kell betartani az adószám megszerzését követően és személyesen papíralapon be kell jelenteni meghatalmazottként a könyvelő cég képviselőjét a T180-as adatlapon. Ez azért fontos, hogy a szükséges beszámolókat beküldhesd az Ügyfélkapun keresztül.
5. Bejelentkezés az adóhatósághoz
Az adóhatósághoz a cégbejegyzéstől számított 15 napon belül a T201 nyomtatványon jelentkezz be, hogy a vállalkozás az adószámát is megkaphassa. Ezt legegyszerűbben az Ügyfélkapun keresztül intézheted el
6. Bejelentkezés a Központi Statisztikai Hivatalhoz
A cégbejegyzéstől számított 15 napon belül az adatszolgáltató székhelye szerint illetékes KSH regionális igazgatósága részére köteles a cég megküldeni a 1032 (Alapinformációk az alakuló gazdasági szervezetekről elnevezésű) nyomtatványt.
7. A képviseletére jogosult tagok bejelentése az adóhatóságnál
A képviseletre jogosult tagot, tagokat, alkalmazottakat szintén be kell jelenteni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által rendszeresített a T1041-es nyomtatványon az állami adóhatósághoz a foglalkoztatás megkezdése előtt.
8. Helyi iparűzési adó (IPA) alá történő bejelentkezés
A vállalkozásod indításakor a telephelyed, vagy székhelyed szerinti illetékes önkormányzaton is szükséges bejelentkezni. Budapesten például a Fővárosi Önkormányzat az illetékes.
9. A számlatömb, vagy a számlázó program megvásárlása és bejelentése
Biztosan tudod: elengedhetetlen, hogy számlatömbbel vagy számlázó programmal rendelkezzen a vállalkozásod. A számlatömb szigorú számadású bizonylatnak minősül, melyről nyilvántartást kell vezetni a Szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartása tömbben. A számlázó programot be kell jelenteni a NAV felé az igénybevételének megkezdését követő 30 napon belül a SZAMLAZO nyomtatványon. Ez is roppant egyszerűen elvégezhető az Ügyfélkapun keresztül.
10. Bélyegző megvétele
A bélyegző használata nem kötelező, az azonban előírás, hogy hivatalos iratokon szerepelnie kell a cég legfontosabb adatainak. Ha jót akarsz magadnak, számos hibalehetőséget elkerülhetsz, sőt energiatakarékos megoldást is jelent egy bélyegző elkészítése.
Egy jól működő vállalkozás alapjait ezzel le is tettük...Bizony, már a végére is értünk! Ennyire egyszerű. Persze egy-két napot rá kell szánni, de az online ügyintézés lehetősége - valljuk be - jelentős terheket vesz le a vállunkról.
Amennyiben további információra van szükséged, fordulj hozzánk bizalommal a TeddZsebre Ügyfélportálon keresztül!